Ångra, reklamera och returnera

Här följer information om hur du ska gå tillväga om du vill ångra ett köp, reklamera eller returnera en, eller flera, produkter.

Du ska känna dig nöjd med produkterna från Sensuella och dina synpunkter är värdefulla för oss!

Därför ber vi alltid att du mejlar oss och berättar varför ditt köp inte blev bra. Ibland är det den mänskliga faktorn som gör att något gick snett. Om det däremot finns varor som inte motsvarar förväntningarna så vill vi veta det och ha möjlighet att byta ut dem!

Ångra köp

Ångerrätten är lagstadgat och ger dig rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottog paketet.

Skicka omgående ett mejl till info@sensuella.se om du vill ångra ditt köp. Vi återkopplar med information om hur du ska gå tillväga.

Om ditt paket redan har skickats från oss har vi tyvärr ingen möjlighet att hindra det från att nå ditt postombud.

Ångerrätt gäller INTE:

  • varor där förpackningen är bruten
  • varor som är använda
  • digitala produkter, såsom noveller i e-pub format.
  • öppnade eller brutna försändelser
  • produkter som ingår ingår i ett rabatt- eller kampanjpaket

Reklamera

Du kan reklamera varor om försändelsen är felaktig, om varan är trasig eller om den inte motsvarar det som beskrivits i webshopen.

Du kan EJ returnera följande: 

  • en använd vara
  • av hygieniska skäl går det inte att returnera intimprodukter om förpackningen är bruten

Vi vill självklart att du ska vara lika nöjd med våra produkter som vi är. Skicka därför omgående ett mejl till info@sensuella.se och beskriv vad som är fel. Ta gärna bild och bifoga. Vi återkopplar med information om hur du ska gå tillväga.

Returnera

Det finns två sätt att returnera:

  • Om paketet EJ är uthämtat: Om du inte hämtar ut ditt paket så kommer det att skickas tillbaka till oss. Återbetalning till dig sker inom 14 dagar efter att vi har mottagit paketet. Det är du, som kund, som betalar frakt för ångrat köp och returer. Kostnaden för frakten drar vi av vid återbetalningen.
  • Om paketet är uthämtat: Ångerrätten gäller endast om förpackningen är obruten.
  • OBS: Du som kund betalar frakten vid ångrat köp och du har anvar för paketet fram till dess att vi hämtar ut det.
  • OBS: Vi tar inte emot paket mot postförskott.

Mejla info@sensuella.se om du vill returnera en vara eller ett paket.

Vi återkopplar med information om hur du ska gå tillväga.

Vi använder cookies. Du godkänner användandet av cookies genom att fortsätta använda sidan.