Vanliga frågor / FAQ

Hur förvarar jag sexleksaker bäst?

Sexleksaker förvaras helst i en luftig miljö men vi är nog få som är bekväma med att ha dem framme för allmän beskådan. Förvara dem gärna i den förpackning som de kom i eller inlindade i ett tygstycke eller handduk. Sexleksaker bör förvaras åtskilda från varandra.

Hur rengör jag sexleksaker?

Sexleksaker ska rengöras efter varje användning.

Produkter som har batterier (ej är vattentåliga) ska inte sköljas eller doppas i vatten utan rengörs med en fuktig trasa samt antibakteriellt medel.

Vissa produkter kan ta skada av starka rengöringsmedel så ta för vana att använda rengöringsmedel som är avsett för sexleksaker.

Står det Sensuella på paketet?

Nej, paketet är diskret och anonymt. Sensuella värnar om din integritet och det syns inte på paketet vad det innehåller.

Jag vill inte ha fler mejl från Sensuella - hur gör jag?

Skicka ett mejl till oss om du inte vill vara med på vår mejllista l’ngre. Vi tar bort din mejladress omgående. 

Kan jag ångra en beställning?

Ja, du kan ångra din beställning. Skicka ett mejl till oss så återkopplar vi med information om vad som gäller och hur du ska gå tillväga.

Hur returnerar jag en vara?

För allas säkerhet så finns det speciella regler för retur av intimprodukter. Varan ska vara oöppnad och oanvänd för att kunna returneras. Det är ungefär samma regler som om du handlar underkläder i en butik. Skicka ett mejl till oss om du vill göra en retur så återkommer vi med information om hur du ska gå till väga. Bifoga gärna en bild på produkten.

Jag fick inte allt som jag beställde, varför?

Det händer att varor skickas i olika försändelser, till exempel om beställningen är stor eller om varorna finns på olika lager. Vissa produkter kan vara restnoterade även om de står som tillgängliga i shopen. Det händer tyvärr att lagret inte uppdateras i samma takt som försäljning sker. Mejla oss om du saknar delar av din beställning.

Mitt paket har inte kommit - vad ska jag göra?

Kontakta oss via mejl om leveransen dröjer eller uteblir. Enligt Konsumentlagen ska beställda varor levereras inom 30 dagar. Om paketet dröjer längre än så har du rätt att ångra köpet. 

Jag fick fel produkter - vad ska jag göra?

Hoppsan, det var inte meningen. Förmodligen beror det på att någon hade lite för bråttom vid packningen och vi ber såklart om ursäkt. Mejla oss så fixar vi det omgående.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om du inte hämtar ut ditt paket så kommer det att skickas tillbaka till oss. Vi kommer då att göra en återbetalning till dig inom 14 dagar efter att vi mottag paketet. Vid återbetalningen drar vi av kostnad för frakt eftersom det är du, som kund, som står för frakten vid ångrat köp och retur. Mejla oss gärna och tala om att du inte hämtat ut ditt paket. Då kan vi hålla utkik efter det och göra återbetalning till dig snabbare. Vi kan dock inte återbetala innan paketet är oss tillhanda. 

En vara är trasig vid leverans eller fungerar inte - vad ska jag göra?

Kontakta oss omgående via mejl så återkopplar vi till dig om hur du ska gå tillväga. Om varan har skadats under leveransen, eller om produkten inte fungerar som den ska, så vill vi veta det. Då kan vi ta upp det med fraktbolaget och/eller leverantören av produkten. 

Följ mig på sociala medier! 

Vi använder cookies. Du godkänner användandet av cookies genom att fortsätta använda sidan.